Uniknya Suasana Pernikahan Yuna & Adam

Majlis pernikahan penyanyi Yunalis Zarai atau Yuna dan pasangannya, Adam Yousof Mohamed Sinclair, 34, selamat disempurnakan dalam satu majlis di Bentong, Pahang pada Jumaat.

Pasangan itu bernilkah di Puncak Rimba, Bentong yang berlatarbelakangkan pergunungan kira-kira pukul 7 malam dengan sekali lafaz.

Ini siaran media yang dihantar oleh publicist majlis pernikahan Yuna.

Bismillahirrahmannirrahim
OFFICIAL STATEMENT FROM YUNA ROOM RECORDS

We would like to humbly announce the solemnization reception of Adam Yousof Bin Mohamed Sinclair and Yunalis Bt. Dato’ Mat Zara’ai on the 26th of January 2018. The solemnization took place at Puncak Rimba, Bentong Pahang. Seven trays of hantaran (gifts) were presented by the groom, while Yuna’s family handed in nine trays of hantaran (gifts) in return. The marriage was officiated by Religious administration Officer of Bentong, Ustaz Azmi at 7pm. It was a small and joyous occasion attended by 300 family members and close friends from Malaysia and the United States. The newlyweds would like to thank all the members of the media for their best wishes and support.

______________

Kami dengan rendah diri ingin mengumumkan Majlis Pernikahan antara Adam Yousof Bin Mohamed Sinclair dan Yunalis Bt. Dato’ Mat Zara’ai pada 26hb January 2018 bertempat di Puncak Rimba, Bentong Pahang. Yuna yang berwalikan ayahandanya selamat diijabkabulkan dengan Adam dengan sekali lafaz. Ustaz Azmi dari Majlis Agama Bentong, Pahang telah menyempurnakan majlis pernikahan tersebut pada jam 7 petang. Pihak Adam memberi tujuh dulang hantaran manakala pihak Yuna membalas dengan sembilan dulang hantaran. Majlis Pernikahan Adam dan Yuna berjalan dengan lancar dan dihadiri 300 orang keluarga dan rakan-rakan terdekat dari Malaysia dan United States. Kedua mempelai ingin mengucapkan terima kasih atas doa dan sokongan dari semua pihak.

Wedding photo by : weddingsbyqay
Decoration by : the_calla
Dress by : hattadolmat_

Yuna nikah

Yuna, 32, dinikahkan oleh pegawai Jabatan Agama Islam, Bentong, Pahang iaitu Azmi Noh dan beliau diwalikan ayahnya, Datuk Mat Zara’ai.

Menerusi gambar yang dikongsi, majlis pernikahan itu bertemakan dalam taman dengan berlatarbelakangkan hutan semula jadi.

Keluarga pihak lelaki dilihat tampil sedondon dengan baju Melayu bertemakan warna coklat manakala pihak perempuan bewarna jingga.

Pihak lelaki memberikan tujuh dulang hantaran dan dibalas sembilan dulang oleh pihak peremuan.
Turut dikongsi gambar Yuna duduk di atas pelamin dihiasi dengan bunga segar.

Gambar Adam menyarungkan cincin ke jari Yuna juga dimuat naik oleh kenalan mereka yang hadir ke majlis berkenaan.

Menurut kenyataan pihak pengurusannya, kira-kira 300 tetamu yang terdiri daripada keluarga dan kenalan kedua-dua pihak hadir dalam majlis itu.

Yuna bakal mengadakan sidang medianya di Putrajaya pada Sabtu berhubung perkahwinannya itu.

Kedua-dua mempelai mengikat tali pertunangan pada 5 Ogos tahun lalu.

Photo credit: WeddingsbyQay

Yuna nikah

Yuna nikah

Yuna nikah

Komen via Facebook

Komen

Pelakon Amaris (Amran Ismail) Nikah Dengan Bekas Ustazah

Selamat pengantin baru diucapkan buat pelakon Amran Ismail atau lebih dikenali sebagai Amaris yang telah melangsungkan pernikahan pada Jumaat lalu, iaitu 5 Januari 2018 dengan seorang wanita yang merupakan bekas ustazah bernama Nur Syazwani Alias. Tahniah!

Pelakon Amaris (Amran Ismail) Nikah Dengan Bekas Ustazah

“SAYA mohon maaf tidak berkongsi pernikahan saya. Bukan tak nak tetapi saya ingin majlis berlangsung dahulu baru kongsi. Saya tak mahu main cakap saja kerana apa saja kemungkinan boleh berlaku,” kata pelakon Amran Ismail, 33, yang selamat bernikah dengan Nur Syazwani Alias, 28, Jumaat lalu.

Pada majlis berlangsung di Batu Pahat, Johor itu, Amran atau Putra Amaris menyerahkan mas kahwin RM22.50 beserta 11 dulang hantaran dan dibalas 13 dulang. Bagaimanapun wang hantaran dirahsiakan.

Pasangan ini diraikan dalam majlis persandingan pihak persempuan, semalam.

Amaris akui kalangan rakan rapat tahu mengenainya tetapi rakan artis tidak tahu. Malah sepanjang berkawan dengan Syazwani pun tidak ramai yang tahu.

“Saya selesa untuk tidak terlalu bercerita. Seperti sekarang, selepas sah bergelar suami isteri baru saya boleh berkongsi apa yang perlu. Saya mengharapkan doa yang baik-baik daripada semua dan semoga perkahwinan ini kekal hingga ke jannah,” katanya kepada Harian Metro.

Kata Amaris, dia bertemu jodoh dengan rakan kakak iparnya ketika menuntut di Universiti Teknologi MARA (UiTM) Shah Alam.

“Kami berjumpa kali pertama pada Aidilfitri 2016. Tidak sampai sebulan lepas itu, saya terus menghantar rombongan merisik dan kami bertunang pada 13 Ogos 2016. Ketika itu dia bertugas sebagai ustazah di sekolah agama di Johor. Sekarang isteri saya menjalankan bisnes tudung dalam talian,” katanya.

Amaris akui pada mulanya Syazwani tidak tahu dia artis tapi kini menerima kerjayanya sebagai pelakon.

“Mulanya takut juga kalau dia menolak. Alhamdulillah, dia terima dan Allah permudahkan urusan kami,” katanya.

Mengenai perancangan bulan madu, Amaris merancang menunaikan umrah bersama isteri dalam masa terdekat.

“Sebelum sibuk dengan kerja, Insya Allah saya mahu menunaikan umrah bersama isteri. Selepas itu, baru boleh rancang ke destinasi lain. Kalau ada rezeki, nak bawa isteri jalan-jalan ke London dan Paris.

“Apa pun, segalanya bergantung kepada jadual penggambaran. Boleh dikatakan bulan depan jadual kerja saya agak padat membabitkan drama 30 episod dan dua filem. Saya anggap ini rezeki selepas kahwin,” katanya.

Sumber: Harian Metro

Pelakon Amaris (Amran Ismail) Nikah Dengan Bekas Ustazah

Pelakon Amaris (Amran Ismail) Nikah Dengan Bekas Ustazah

Pelakon Amaris (Amran Ismail) Nikah Dengan Bekas Ustazah

Komen via Facebook

Komen

Pelakon Siri TV The Flash, Thomas Grant Gustin Bakal Kahwini Wanita Kadazan

Pelakon yang terkenal melalui siri televisyen The Flash, Thomas Grant Gustin, 27, mengesahkan belum lagi mengahwini tunangnya, Andrea Thoma. Sebelum ini sebuah portal akhbar tempatan berbahasa Inggeris melaporkan, majlis perkahwinan mereka berlangsung pada Rabu di Kampung Kolopis, Penampang, Sabah, yang merupakan tempat asal ibu Andrea.

Sebaliknya, majlis yang dilaporkan berlangsung itu hanya sebuah upacara istiadat masyarakat Kadazan bagi menghargai nenek moyang keluarga Andrea.

Grantgust

Gustin, dalam kemaskini terbaharu di akaun Instagram memaklumkan, dia dan Andrea merancang untuk berkahwin tahun hadapan. Terdahulu, Gustin memuat naik sekeping gambar bersama Andrea yang berlatar belakangkan bandar Kota Kinabalu, pada 18 Dis lalu.

Gustin memberitahu The Star, biarpun ramai yang mengenalinya, namun dia menghargai sikap masyarakat di negara ini yang memberikan ruang untuk dia dan keluarga ketika majlis berlangsung.

“Ramai yang kenal kami tapi mereka sangat berbudi bahasa. Mereka akan minta untuk mengambil gambar dengan baik dan tidak menyerbu atau mengambil gambar secara curi-curi,” kata Gustin.

Gustin turut memberitahu perancangannya untuk membeli hartanah di negara ini suatu hari nanti.

Gustin dan Andrea, seorang pakar terapi berdarah keturunan Kadazan, namun dilahirkan dan dibesarkan di Ohio, Amerika Syarikat, berkenalan pada awal tahun 2016, sebelum bertunang April lalu.

Grantgust

Komen via Facebook

Komen

Penyanyi Indah Ruhaila Bakal Nikah Hari Ini dalam Majlis Akad Nikah Tertutup

Penyanyi Indah Ruhaila mengumumkan bakal melangsungkan perkahwinan pada 24 Disember iaitu hari ini. Bagaimanapun, Indah atau nama sebenarnya Siti Ruhailah Hussein, 30, tidak mendedahkan identiti bakal suami dan lokasi pernikahannya kelak.

“Saya akan melangsungkan pernikahan pada 24 Disember (Ahad) ini Saya ingin memohon maaf dan menyusun sepuluh jari kerana tidak dapat menjemput rakan-rakan media kerana majlis ini diadakan secara sederhana dan dihadiri oleh keluarga serta sahabat terdekat.”

“Bukan niat untuk merahsiakan tentang perkara ini, tetapi ia dilakukan demi menjaga hati keluarga kedua-dua pihak. Saya akan mendedahkan bakal suami dan kenyataan rasmi selepas majlis pernikahan.”

Terdahulu, Indah yang popular dengan lagu Percayalah itu memutuskan pertunangannya dengan jejaka yang dikenali sebagai panggilan Mr. R.

Selamat pengantin baru dan selamat bernikah buat Indah. Semoga berbahagia till jannah.

Komen via Facebook

Komen

‘, enableHover: false, enableTracking: true, buttons: { twitter: {via: ‘@Budiey’}}, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘twitter’); } }); jQuery(‘#facebook’).sharrre({ share: { facebook: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘facebook’); } }); jQuery(‘#googleplus’).sharrre({ share: { googlePlus: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, urlCurl: ‘http://www.budiey.com/wp-content/themes/typegrid11/js/sharrre.php’, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘googlePlus’); } }); });

Dulu Bising Suruh Kahwin, Sekarang Kecoh Soal Tudung

Nak berubah ni bukan hanya dengan sekelip mata. Lagi elok berubah ke arah kebaikan kerana Allah SWT dan bukannya kerana manusia lain.

Justeru suami mana yang tidak kecewa apabila isteri yang dicintainya telah dihina oleh sesetengah netizen hanya kerana isu tidak bertudung?

Mawar Rashid Nikah Menari

Raf Yaakob atau nama sebenarnya, Raden Ahmad Faizal Yaakob, suami kepada pelakon Mawar Rashid telah meluahkan rasa kecewanya itu menerusi akaun Instagram miliknya semalam.

Mawar Rashid Nikah Menari

“Nilai lah seseorang itu menerusi dalaman beliau dan bukannya luaran. Apa guna bertudung kalau hati hitam asyik nak condemn and cari salah orang. Siapa anda untuk menilai orang lain? Kalai tak ada perkara elok nak cakap, lebih baik diam sahaja,” tulis Raf di ruangan caption.

Bagaimanapun apabila Raf berkata demikian, ada pula sesetengah kumpulan individu yang tersalah erti maksudnya.

Namun ada juga golongan yang kononnya sudah mendapat hidayah Allah, tapi dengan sesuka hati merendah-rendahkan orang lain dengan cara menghinanya kerana tidak menutup aurat.

Haihh… Jangan lah ingat bila kita rasa diri kita tu sempurna sangat sampai orang lain dipandang hina.

“Ramai betul yang tak baca betul and tak faham kenyataan Raf. Saya tidak kata kepada SEMUA yang bertudung sebaliknya ditujukan kepada SESETENGAH mereka bertudung tapi dok maki-maki ‘condemn’ sana sini. Janganlah yang bertudung lain pun terasa sama. Saya tujukan kepada sesetengah individu sahaja. Bertudung itu wajib takkan la saya tak tahu. Sampai masa dia pakailah.

Dulu sebelum kahwin, kecam bila nak kahwin. Kahwin tak sampai sebulan, dah kecam tak pakai tudung.

“Sabarlah kalian. ‘Step by step’. Doakan yang baik-baik saja. Tak perlu nak maki-maki sana sini. Harap ini akan menjelaskan segalanya dan ini adalah kali terakahir saya akan bercakap mengenai hal ini,” tambah Raf lagi yang merupakan Presiden Kelab Bola Sepak Manchaster United Malaysia.

Sebelum ini, Mawar telah dikecam oleh netizen apabila dia membuat persembahan tarian pada malam majlis resepsinya dan satu lagi isu berkaitan kononnya dia menunjuk-nunjuk bermesra bersama dengan anak Raf. Ada sajalah benda yang tak kena kan?

Kata Raf lagi, sedangkan keluarga mereka berdua tidak pernah langsung memaksa Mawar bertudung. Biarlah dia berubah ke arah kebaikan bila dia sudah benar-benar bersedia.

Mawar Rashid

Entahlah, perkara soal bertudung ni bukan boleh dipaksa. Biar lah seseorang itu melakukan sesuatu apabila dia sudah bersedia, bukannya sebab suka-suka.

Kalau berubah hanya kerana suka-suka atau ikut orang, lama-lama pasti jadi tak ikhlas dan akhirnya tudung pun terbang. Bila dah jadi macam tu, lagi ramai yang akan menghina.

Jadi, berubahlah bila sudah bersedia. Bukan kerana terpaksa.

Komen via Facebook

Komen

Tauke Jambu Sah Bergelar Suami Kepada Nadia

Selepas Abam melangsungkan perkahwinannya semalam, hari ini giliran Tauke Jambu pula menempa alam rumah tangga bersama dengan isterinya, Nadia Mohd Affendi.

Tauke, 41, dan Nadia, 28, telah dinikahkan pada pukul 12 tengah hari tadi dengan mas kahwin RM300 dan wang hantaran sebanyak RM30,000.

Pasangan tersebut telah dinikahkan oleh Jurunikah Jabatan Agama Islam Selangor(JAIS) yang juga merupakan imam Masjid At Taqwa, TTDI, berwakil walikan bapa pengantin perempuan iaitu Mohd. Affendi Mohamad.

Tauke Jambu Nikah

Tauke atau nama sebenarnya Zamratul Amri Zakaria, telah membawa lima dulang hantaran dan kemudian turut dibalas lima dulang oleh pihak perempuan.

Majlis yang berlangsung secara ringkas namun tetap meriah di De Laman Event, Shah Alam telah dihadiri oleh tetamu yang terdiri daripada sanak saudara dan rakan rapat pasangan pengantin.

Manakala, malam ini pula akan diadakan majlis resepsi di lokasi sama yang bertemakan fairy tale.

Alahai comelnya tema fairy tale. Tak sabar rasanya nak tengok majlis malam ni.

Untuk pengetahuan, ini merupakan perkahwinan Tauke untuk kali yang keempat dan dia turut meminta supaya para peminat mendoakan supaya jodohnya kali ini akan berkekalan.

Kedua-dua pasangan juga meluahkan rasa kesyukuran apabila majlis pernikahan itu telah berlangsung dengan lancar seperti yang mereka rancangkan.

Diharapkan semoga perkahwinan Tauke dan Nadia akan mendapat keberkatan Yang Maha Esa.

Tahniah diucapkan kepada Tauke dan juga Abam sekali lagi kerana telah berjaya membina masjid yang sudah lama diimpikan.

Tauke Jambu Nikah

Tauke Jambu Nikah

Tauke Jambu Nikah

Tauke Jambu Nikah

Komen via Facebook

Komen

‘, enableHover: false, enableTracking: true, buttons: { twitter: {via: ‘@Budiey’}}, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘twitter’); } }); jQuery(‘#facebook’).sharrre({ share: { facebook: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘facebook’); } }); jQuery(‘#googleplus’).sharrre({ share: { googlePlus: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, urlCurl: ‘http://www.budiey.com/wp-content/themes/typegrid11/js/sharrre.php’, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘googlePlus’); } }); });

Macamana Nak Berpisah Kalau Pergi Bilik Air Pun Dah Rindu – Fazura

Pelakon, Nur Fazura Sharifuddin, menyifatkan alam perkahwinan yang kini ditempuhi memberi kebahagiaan sebenar buat dirinya. Fazura Akui Tak Boleh Berenggang Dengan Fattah

Fazura, 34, berkata walaupun agak kekok kerana masih dalam peringkat menyesuaikan diri dengan situasi itu, beliau seronok kerana ia menghadiahkan pengalaman baharu.

“Saya wanita paling bahagia ketika ini kerana mengahwini lelaki seperti Fattah Amin. Memang dialah lelaki saya nantikan selama ini. Saya tahu, dia lelaki yang baik, rapat dengan keluarga dan menyayangi kanak-kanak.

‘Memang agak kekok pada mulanya, tetapi selepas mula membuat kerja rumah seperti memasak, membasuh, mengemas termasuk memotong kukunya, baru saya dapatkan sesuaikan keadaan itu sepenuhnya,” katanya dalam pertemuan bersama BH Online, semalam.

Tambah Fazura sejak bernikah, mereka jarang berpisah lama walaupun atas dasar kerja.

“Macam mana nak berpisah kalau pergi bilik air pun sudah rindu,” katanya sambil ketawa.

Mengenai perancangan menimang cahaya mata, penyanyi lagu Bisa Apa dan Sayangi Dirimu ini memberitahu, mereka belum bersedia ke arah itu disebabkan komitmen kerja.

“Kalau ditanya mengenai anak, kalau boleh kami nak tangguh dulu kerana masing-masing memang sibuk sehingga tahun depan. Lagipun, biarlah kami habiskan masa bersama dulu.

“Begitupun, kalau ditakdirkan Tuhan nak bagi awal, kami takkan tolak rezeki yang diberikan,” katanya yang memilih United Kingdom dan beberapa negara lain sebagai destinasi bulan madu.

Pasangan sensasi ini selamat diijabkabulkan dalam majlis tertutup di sebuah hotel terkemuka di ibu negara pada 27 November lalu.

Sumber: Berita Harian

Komen via Facebook

Komen