Kesan ‘Water Retention’ Hamil, Kaki Siti Nurhaliza Jadi Comel

DALAM bulan kelapan kehamilannya, penyanyi tersohor negara Datuk Seri Siti Nurhaliza Taruddin kini sedang menanti hari melahirkan anak sulungnya pada bulan Mac ini.

Siti, 39, bakal melahirkan bayi perempuan hasil perkahwinannya selama 12 tahun dengan Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa, 59.

Kaki Siti Nurhaliza

Dalam pada itu, Siti yang selalu berkongsi perkembangannya melalui Instagram miliknya telah memuat naik sebuah gambar yang menunjukka kedua-dua kakinya yang sedang membengkak oleh kerana water retention yang biasa dialami oleh wanita hamil.

Kata Siti, akibat kakinya sembap, beliau terpaksa meminjam selipar suami tercinta.

Water retention atau kesembapan berlaku akibat pengumpulan cecair dalam ruang di antara tisu-tisu lembut dalam badan dan apabila cecair ini disimpan, pembengkakan akan berlaku.

Rata-rata daripada peminatnya membanjiri ruangan komen entri tersebut dengan kata-kata semangat dan ramai juga yang ‘geram’ kerana kaki Siti kelihatan sungguh comel!

Tak kurang juga yang tidak melepaskan peluang untuk berkongsi tips mengurangkan kesembapan kakinya itu, termasuklah penyanyi popular Indonesia yang juga rakan baiknya, Krisdayanti.

“@krisdayantilemos: Kurangin garamnya sedikit Love, jangan lupa rendam air panas ye tiap malam @ctdk,” nasihat Kris pada entri tersebut.

Gambar itu ternyata sungguh popular sehingga telah menerima 101,392 likes walaupun baru 3 jam dimuat naik.

Nampaknya, tinggal beberapa minggu sahaja lagi sebelum penyanyi kesayangan Malaysia ini melahirkan bayi sulungnya itu. Budiey pasti seluruh rakyat negara ini turut teruja dan tidak sabar seperti Siti juga!

Kaki Siti Nurhaliza

Komen via Facebook

Komen

Program Percutian Keluarga Datuk Seri Siti Nurhaliza dalam CTDK-ation

MENIMANG cahaya mata sulung, sudah pasti membuatkan setiap pasangan suami isteri berasa gembira dan teruja.

Pelbagai cara diguna pakaikan oleh ibu bapa baru ini, sama ada melalui album gambar mahupun akaun media sosial khas untuk dokumentasikan proses pembesaran anak-anak mereka.

CTDK-ation

Tetapi jika anda dari kalangan selebriti, tawaran untuk tampil dengan program jurnal yang menunjukkan perkembangan diri bersama bayi semasa proses kehamilan sehingga fasa berpantang sudah pasti tidak akan ditolak,kan!

Namun buat penyanyi tersohor tanah air, Datuk Seri Siti Nurhaliza, kelainan yang ditonjolkan adalah melalui fortenya iaitu nyanyian.

Akui penyanyi Cahaya Cinta ini, Siti sudah mempunyai tiga melodi untuk dijadikan lagu istimewa buat anak sulungnya itu.

Khabarnya lagu tersebut sebagai hadiah istimewa buat cahaya matanya nanti.

“Saya ada tiga melodi untuk dipilih dan dijadikan lagu untuk anak saya nanti. Insya-Allah ia akan dirakam dalam masa terdekat sebelum dia lahir.

“Idea datang ketika dalam bilik air di mana saya sering menyanyi-nyanyi dan terfikir apa salahnya buat lagu istimewa untuk bayi ini nanti. Dia boleh dengar bila dia besar,” katanya dipetik mStar Online.

CTDK-ation

Walaupun sudah mempunyai tiga melodi, penyanyi berusia 38 tahun ini masih belum mempunyai lirik dan tajuk untuk lagu tersebut.

Menurut Siti, tajuk lagu tersebut akan diberikan selepas liriknya nanti siap.

Tambah Siti lagi, dia kini sedang menunggu kebenaran daripada suaminya, Datuk Seri Khalid untuk berkongsikan tentang jantina anaknya itu kepada umum.

“Saya tidak tahu bila masa yang sesuai untuk dedahkan, mungkin bila suami sudah beri ‘green light’ baru saya kongsikan dengan peminat,” katanya lagi.

Mengenai pemilihan nama anaknya pula, Siti menyatakan nama Siti akan diletakkan di depan nama sekiranya anak yang dikandungnya perempuan dan permulaan pangkal huruf A jika anaknya lelaki.

Dengar-dengarnya, Siti kini sedang menunggu masa yang sesuai untuk membuka akaun Instagram buat anaknya itu.

Siti yang kini hamil enam bulan dijangkakan akan melahirkan zuriat sulungnya itu pada Mac 2018.

Dalam pada itu, penyanyi ini akan muncul dengan program percutian keluarga menerusi CTDK-ation yang akan disiarkan bermula 29 Disember ini di saluran Astro Ria.

Komen via Facebook

Komen

Siti Nurhaliza Terus Berteka Teki Tentang Jantina Anak dalam Kandungan

PERNAH memberi bayangan bakal menimang bayi perempuan, penyanyi tersohor negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza bagaimanapun mengambil pendekatan untuk terus berteka-teki.

Tambahan pula, katanya, suaminya, Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa tidak selesa untuk berkongsi soal tersebut kepada umum.

“Nantilah, kena tunggu masa dulu. Lagipun, suami tak berapa gemar sangat nak berkongsi sebab ia masih dalam perut dan belum cukup sifat lagi. Jadi, saya kena akur,” katanya pada Sinar Harian ketika ditemui di program larian amal, Jakel Charity Run for Rohingya, hari ini.

Siti nurhaliza

Sebelum ini, pelantun lagu Segala Perasaan ini memuat naik video ketika melakukan imbasan ultrasound bayi dalam kandungannya menerusi akaun Instagramnya (IG), baru-baru ini.

Bagaimanapun, video itu didapati sudah dipadamkan daripada akaunnya, tidak lama selepas itu.

“Tak ada apalah, semua itu sebab saya rasa seronok. Saya bukan nak berahsia sangat tapi nantilah. Bila tiba masa, baby boy atau girl, pasti akan tahu juga nanti,” katanya.

Mencecah enam bulan usia kehamilannya, penyanyi berusia 38 tahun ini mengakui tahap kesihatannya semakin baik.

Bahkan, katanya, doktor turut menasihatkan untuk terus bergiat aktif.

“Alhamdulillah, saya dah semakin OK. Sebab itu, saya join larian amal ini sebagai satu tanda sokongan buat rakyat Rohingya yang sangat memerlukan. Lagipun, berjalan saja bukan berlari (ketawa),” katanya.

Pada masa sama, penyanyi lagu Terbaik Bagimu ini juga bersyukur apabila alahan yang dialami semakin berkurangan.

“Alahan itu masih ada, tapi dah berkurang sikit, cuma ia tak tentu dan bergantung pada mood. Tapi, saya masih tak boleh makan makanan pedas sedangkan itu kegemaran saya,” katanya.

Sumber: Sinar Harian

Komen via Facebook

Komen

Naik Kerusi Roda, Netizen Komen Siti Comel Manja

SEJAK pemberitahuan mengenai berita kehamilan penyanyi nombor satu Malaysia, makin banyak rezeki yang mencurah-curah kepada Datuk Siti Nurhaliza ni. Usia kandungan yang sudah hampir capai usia lima bulan membuatkan Siti menjadi extra manja dengan suaminya sendiri, Datuk Seri Khalid Mohd Jiwa.

Sekitar dua hari yang lalu, Siti ada memuat naik satu video memaparkan dia sedang menaiki kerusi roda di sebuah pusat beli belah.

Disebabkan itu merupakan kehamilannya yang pertama, Siti kini cepat berasa penat. Jadi dia mengambil keputusan untuk menaiki kerusi roda sambil ditolak oleh suaminya.

Siti Manja

Inilah masanya untuk Siti bermanja dengan suami tercinta kan. Yelah, 11 tahun penantian untuk dapatkan zuriat tu bukanlah tempoh masa yang singkat.

“Tak larat nak jalan…,” kata Siti sambil tergelak.

Di ruangan caption, Siti menulis bahawa Datuk K seakan-akan membawa kerusi roda itu seperti memandu kereta Ferrari! Woo… Mesti laju kan Datuk K tolak tu.

Dalam ramai netizen yang memuji sikap manja Siti tu, masih ada juga mulut joyah yang tak sayangkan mulut. Bukan main, orang tu naik kerusi roda pun nak kecam juga?

siti-kecam1

siti-kecam

Apa lah salahnya nak bermanja dengan suami sendiri kan? Siti sendiri mesti tahu macam mana nak jaga kesihatan dan kandungannya.

Takkan nak duduk dalam rumah je. Sekali sekala mesti teringin nak jalan-jalan dekat shopping mall dengan suami.

Kita doa yang baik-baik je okay untuk kedua-dua bakal ibu dan ayah ni. Ramai dah tak sabar nak tunggu ‘Siti Junior’ lahir.

Semoga segala urusan Siti dan keluarga akan dipermudahkan oleh Allah SWT. Yang penting, kita ni kena jaga kain sendiri. Jangan sibuk nak selak kain orang lain je ya.

Komen via Facebook

Komen

‘, enableHover: false, enableTracking: true, buttons: { twitter: {via: ‘@Budiey’}}, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘twitter’); } }); jQuery(‘#facebook’).sharrre({ share: { facebook: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘facebook’); } }); jQuery(‘#googleplus’).sharrre({ share: { googlePlus: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, urlCurl: ‘http://www.budiey.com/wp-content/themes/typegrid11/js/sharrre.php’, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘googlePlus’); } }); });

Dato’ Siti Nurhaliza Kongsi Pengalaman Berbadan Dua

PERTAMA kali menghadapi kehamilan, Datuk Siti Nurhaliza ternyata begitu teruja menghadapi perubahan-perubahan yang berlaku pada dirinya.

Penyanyi nombor satu negara ini juga seperti ibu-ibu lain, mengalami alahan dan perubahan diri semasa hamil. Oleh itu, Siti telah berkongsikan pengalamannya itu menerusi entri Instagram:

Dato' Siti Nurhaliza Kongsi Pengalaman Berbadan Dua

“Alhamdulillah. Pengalaman mengandung adalah sesuatu yang sangat indah dan mencabar bagi Siti. Siti alami alahan kulit, heartburn, tak selera makan, sakit pinggang, penat, panas badan dan lain-lain,” tulisnya di ruangan kapsyen.

Sudah tentu pengalaman ini menjadi kenangan termanis buat penyanyi itu. Masakan tidak, setelah 11 tahun menunggu untuk mengandung, pasti Siti sangat menghargai setiap detik pahit manis semasa dalam proses kehamilan ini.

Dalam pada itu, Siti tetap bersyukur diberi rezeki untuk merasai pengalaman yang berharga itu. Dalam posting tersebut, Siti turut mengenangkan jasa ibunya yang tidak mampu dibalas kerana telah mengharungi alahan yang sama semata untuk melahirkan mereka adik-beradik.

“Betapa besarnya pengorbanan mak Siti dulu ya. tapi Siti tabik bila mak alami semua cabaran ini tapi masih mampu melahirkan kami lapan beradik,” tulisnya lagi.

Menurut kapsyen yang ditulisnya, jelas sekali suaminya, Datuk Khalid sangat menjaga dan mengambil berat tambah-tambah lagi apabila Siti sekarang sedang berbadan dua.

“Sekarang usia kandungan Siti hampir lima bulan. Terima kasih suami yang sentiasa memahami kerenah isterinya.

“Cuma pesan dia ‘janganlah muka asyik berkerut, nanti baby pun berkerut. Senyum sikit’.. Hahahaha..,” tambahnya lagi.

Pasangan ini sudah mendirikan rumah tangga sejak 11 tahun yang lalu, namun baru kini diberi rezeki untuk Siti mengandung.

Semoga Siti dan kandungannya berada dalam keadaan yang baik dan sihat. Tak sabar nak lihat anak sulung Siti nanti, mesti comel seperti ibunya!

Dato' Siti Nurhaliza Kongsi Pengalaman Berbadan Dua

Komen via Facebook

Komen

Rozi Dedah Pengorbanan Siti Nurhaliza Selama 11 Tahun

SEJAK 13 Oktober lalu, penyanyi Nombor 1 Malaysia ini tidak henti-henti telah menerima ucapan tahniah daripada ramai peminatnya.

Kandungan yang kini berusia empat bulan itu telah membuatkan Datuk Siti Nurhaliza tak sabar untuk berkongsi dengan pasangan suami isteri yang belum dikurniakan cahaya mata mengenai rawatan yang diterimanya.

Rozi Dedah Pengorbanan Siti Nurhaliza Selama 11 Tahun

Terbaharu, kakak ipar merangkap pengurus Siti, iaitu Rozi Abdul Razak telah berkongsikan detik pengorbanan dan usaha yang dilakukan oleh Siti sepanjang perkahwinanya bersama dengan Datuk Khalid Mohd. Jiwa, 11 tahun lalu.

“Bila orang bercakap tentang saiz badannya selepas berkahwin, saya kata, wanita di luar sana mesti faham. Tubuh wanita pasti akan alami perubahan saiz kerana inilah proses rawatan kesuburan.

Rozi Dedah Pengorbanan Siti Nurhaliza Selama 11 Tahun

“Mungkin anda boleh ‘google’ jika mahu mengetahui lanjut namun saya tahu, ramai yang faham dan maklum. Tidak timbul soal tidak diet dan sebagainya.

“Malah beliau aktif beriadah, senaman dan jaga pemakanan (sesuai saranan doktor) namun dalam masa sama rawatan ini juga memungkinkan saiz badan bertambah,” katanya di caption posting tersebut.

Rozi juga sering kali memberitahu bahawa Siti dan Datuk K tak pernah berhenti mencuba untuk mendapatkan zuriat walaupun ada banyak mulut yang mengatakan kononnya mereka tidak mahu berusaha.

Siti juga sanggup menolak banyak undangan nyanyian di konsert besar kerana mahu memberi fokus kepada rawatan yang dijalankan.

Jadi sebab itulah kita selalu tengok perubahan pada tubuh badannya. Mungkin kerana tak sanggup untuk menolak undangan, sehingga membuatkan Siti mengambil keputusan untuk menangguh rawatan.

Rozi Dedah Pengorbanan Siti Nurhaliza Selama 11 Tahun

“Bukan sekali dua beliau berehat, namun kami bijak atur jadual lalu beliau kelihatan selalu aktif, walhal sedang dalam rawatan. Apabila keputusannya negatif, beliau kembali bekerja seperti biasa.

“Inilah pengorbanan wanita, demi mendapatkan cahaya mata dan zuriat. Berita beliau hamil telah menggerakkan ramai wanita di luar sana menghubungi dan bertanyakan tentang rawatan yang @ctdk lakukan.

“Berita ini memberikan semangat dan harapan kepada wanita yang belum dikurniakan cahaya mata. Nikmat sabar itu indah. Teruslah berusaha, setiap apa yang Allah uji kita ada hikmahnya,” kata Rozi lagi.

Benar lah, sungguh besar pengorbanan Siti sebenarnya. Selama 11 tahun dia melakukan rawatan dan akhirnya tahun ini usahanya diperkenankan oleh-Nya.

Jadi, pada mana-mana netizen yang kata kononnya Siti dan Datuk K tak usaha untuk mendapatkan zuriat, anda salah! Kita tak tahu apa yang mereka dah usahakan dan tak perlu untuk kita mempertikaikan usaha itu.

Mudah-mudahan Siti dan bayinya sentiasa dalam keadaan yang sihat. Ramai juga yang tak sabar nak tunggu kelahiran bayi yang dinantikan selama 11 tahun tu.

Rozi Dedah Pengorbanan Siti Nurhaliza Selama 11 Tahun

Rozi Dedah Pengorbanan Siti Nurhaliza Selama 11 Tahun

Komen via Facebook

Komen

Penyanyi Dato’ Siti Nurhaliza Umum Hamil 4 Bulan

Tahniah Dato’ Siti, Seluruh Sitizoners mengucapkan syukur pada malam ni. Semoga kandungan sihat dan dikurniakan anak yang soleh solehah. Amin.

PENYANYI tersohor Datuk Siti Nurhaliza mengesahkan dia kini hamil empat bulan.

Siti yang ditemui pada majlis doa selamat dan kesyukuran di kediamannya di Ampang, malam tadi berkata, dia bersyukur disahkan hamil selepas mengalami keguguran dua tahun lalu.

“Selama empat bulan menyepi banyak berita dan spekulasi yang timbul mengenai diri saya. Namun saya tetap mengambil keputusan untuk berdiam diri.

“Tidak ada sebab lain, melainkan saya ingin menjaga kehamilan peringkat pertama. Apabila disahkan hamil, saya mengambil keputusan untuk memberi fokus kepada kandungan.

“Lagi pula ini penantian saya dan suami selama 11 tahun. Jadi, saya fikir biarlah berehat daripada menyanyi dahulu. InsyaAllah selepas ini saya boleh fokus semula,” katanya.

Siti juga mengakui dia melakukan rawatan kesuburan di pusat perubatan di Petaling Jaya.

“Diakui, ini percubaan saya yang ke beberapa kali. Alhamdulillah, kali ini Allah berikan saya rezeki ini.

“Ini cahaya mata yang saya impikan selama ini. Selama empat bulan saya berdiam diri dalam bilik,” katanya.

Siti juga mahu semua pihak yang berurusan dengan pihak syarikatnya faham akan situasi yang dilalui kini.

“Saya berterima kasih kepada semua peminat yang tidak berhenti mendoakan kesejahteraan dan kesihatan.

“Saya berharap penjelasan ini dapat merungkai segala persoalan. Diharap tidak ada lagi sebarang spekulasi timbul.

“Apa pun, doakan semoga semuanya selamat dan berjalan lancar,” katanya.

Sumber Harian Metro

Komen via Facebook

Komen