Video Altimet Bengang, Nyaris Tumbuk Iqram Dinzly di AJL32 Trending di Youtube Malaysia

Pastinya video paling banyak ditonton sepanjang minggu ini adalah dari acara anugerah paling berprestij, Anugerah Juara Lagu Ke-32. Nampaknya masih ramai yang belum move on dengan kekuatan vokal Ernie Zakri dan Syamel untuk lagu AKU CINTA. Korang rasa macamana? Best tak persembahan pasangan duo ni?

1. Penjelasan tentang video [Like A Dog] dari Namewee 澄清關於[狗一樣]事件

After courting controversy for his ‘Like A Dog’ video, Namewee shared a new video to defend his earlier upload, saying it was only meant to celebrate the Lunar Year of the Dog.

2. Viral Kerana Suara Sama Dengan Sajat | Suaranya Mirip Suara Sajat & Doraemon!*

A man became a viral sensation for his uncanny ability to sound like cosmetics entrepreneur Nur Sajat and the Japanese animated character Doraemon.

 

3.#AJL32 | Syamel & Ernie Zakri | Aku Cinta   

Fans revisited Syamel and Ernie Zakri’s perfomance of ‘Aku Cinta’ during TV3’s 32nd annual music chart show shown on February 11.

 

4. Altimet Bengang, Nyaris Tumbuk Iqram Dinzly Di Juara Lagu! Ini Puncanya |  #AJL32 | Altimet | Amboi |  Iqram Dinzly Tiba-Tiba Meluru dan Menari Bersama Hael Husaini di Atas Pentas Setelah Diumumkan JUARA **

Rapper Altimet was rumoured to have wanted to punch Malaysian actor Iqram Dinzly for misbehaving on stage while singer Hael Husaini was receiving the Juara Lagu award.

 

5. Drake – God’s Plan

Drake’s latest music video, in which he donated nearly a million dollars to unsuspecting members of the public, has gone viral as he continues to dominate the music charts.

Komen via Facebook

Komen

‘, enableHover: false, enableTracking: true, buttons: { twitter: {via: ‘@Budiey’}}, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘twitter’); } }); jQuery(‘#facebook’).sharrre({ share: { facebook: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘facebook’); } }); jQuery(‘#googleplus’).sharrre({ share: { googlePlus: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, urlCurl: ‘http://www.budiey.com/wp-content/themes/typegrid11/js/sharrre.php’, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘googlePlus’); } }); });

Kesan ‘Water Retention’ Hamil, Kaki Siti Nurhaliza Jadi Comel

DALAM bulan kelapan kehamilannya, penyanyi tersohor negara Datuk Seri Siti Nurhaliza Taruddin kini sedang menanti hari melahirkan anak sulungnya pada bulan Mac ini.

Siti, 39, bakal melahirkan bayi perempuan hasil perkahwinannya selama 12 tahun dengan Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa, 59.

Kaki Siti Nurhaliza

Dalam pada itu, Siti yang selalu berkongsi perkembangannya melalui Instagram miliknya telah memuat naik sebuah gambar yang menunjukka kedua-dua kakinya yang sedang membengkak oleh kerana water retention yang biasa dialami oleh wanita hamil.

Kata Siti, akibat kakinya sembap, beliau terpaksa meminjam selipar suami tercinta.

Water retention atau kesembapan berlaku akibat pengumpulan cecair dalam ruang di antara tisu-tisu lembut dalam badan dan apabila cecair ini disimpan, pembengkakan akan berlaku.

Rata-rata daripada peminatnya membanjiri ruangan komen entri tersebut dengan kata-kata semangat dan ramai juga yang ‘geram’ kerana kaki Siti kelihatan sungguh comel!

Tak kurang juga yang tidak melepaskan peluang untuk berkongsi tips mengurangkan kesembapan kakinya itu, termasuklah penyanyi popular Indonesia yang juga rakan baiknya, Krisdayanti.

“@krisdayantilemos: Kurangin garamnya sedikit Love, jangan lupa rendam air panas ye tiap malam @ctdk,” nasihat Kris pada entri tersebut.

Gambar itu ternyata sungguh popular sehingga telah menerima 101,392 likes walaupun baru 3 jam dimuat naik.

Nampaknya, tinggal beberapa minggu sahaja lagi sebelum penyanyi kesayangan Malaysia ini melahirkan bayi sulungnya itu. Budiey pasti seluruh rakyat negara ini turut teruja dan tidak sabar seperti Siti juga!

Kaki Siti Nurhaliza

Komen via Facebook

Komen

Video Shuk & Nabila Razali dalam Bintang Bersama Bintang Trending di Youtube

Weekly YouTube Top 5 Trending searches in Malaysia

Last 7 days (January 19)

1. Taylor Swift – End Game ft. Ed Sheeran, Future

The singer-songwriter’s official music video for her latest hit “End Game”, featuring Ed Sheeran and rapper Future has garnered over 37 million views since its release on January 11.

2. Namewee ft.Jess Lee【High Pitch Together】@All Eat Asia 2018 Album

Following up on his previous spoof music video “High Pitched”, local YouTuber Namewee collaborates with singer Jess Lee in this new music video.

3. Akhirnya Diana Danielle Bersuara Tentang Isu Farid Kamil Ditahan

The recent controversy surrounding actor Farid Kamil’s actions of allegedly slapping a police officer has prompted fans to find out what his actress wife, Diana Danielle thinks of the incident.

4. Dua Lipa – IDGAF (Official Music Video)

The singer unveiled the music video for her latest single from her hit album “Dua Lipa” which has garnered over 21 million views since it was released on January 12.

5.Bintang Bersama Bintang | Shuk & Nabila Razali | Minggu 1

Fans of the reality comedy program went online to rewatch the winning skit of the night for Week 1 by comedian Shuk and singer Nabila Razali.

* These are separate but related search items, so we grouped them into one line.

Note: This list shows the fastest rising searches, meaning these were the search terms that saw the largest spike in video searches this week.

_______________________________________________________

Komen via Facebook

Komen

‘, enableHover: false, enableTracking: true, buttons: { twitter: {via: ‘@Budiey’}}, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘twitter’); } }); jQuery(‘#facebook’).sharrre({ share: { facebook: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘facebook’); } }); jQuery(‘#googleplus’).sharrre({ share: { googlePlus: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, urlCurl: ‘http://www.budiey.com/wp-content/themes/typegrid11/js/sharrre.php’, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘googlePlus’); } }); });

Fathia Latiff Mencelah Suruh Iqram Dinzly Bunuh Diri di IG Live?

PELAKON sensasi, Fathia Latiff kembali mencuri perhatian umum menerusi media sosial gara-gara mengeluarkan kenyataan biadab terhadap aktor Iqram Dinzly. Baru-baru ini, Fathia dilihat sama ‘mencelah’ sewaktu Iqram sedang berkongsi video melalui aplikasi Instagram Live miliknya.

Fathia-suruh-Iqram-bunuh-diri-3

Tetapi apa yang menarik perhatian netizen adalah tindakan biadab Fathia yang memberi cadangan kepada Iqram agar membunuh diri? Haaa…. biar betul?

Menerusi foto yang tular itu, Fathia pada mulanya dilihat mengemukakan persoalan yang tidak berasas kepada Iqram.

Namun tidak lama selepas itu, sesuatu yang mengejutkan telah berlaku apabila Fathia tampil dengan kenyataan ‘berani’ yang mencadangkan agar Iqram membunuh diri.

Fathia Latiff

Kenyataan yang dibuat oleh Fathia itu mengundang kemarahan netizen yang mana rata-rata beranggapan pelakon itu tidak sepatutnya berkata sedemikian meskipun mungkin niatnya sekadar bergurau.

Fathia Latiff

Melampau… Mana sikap sebagai seorang selebriti yang sepatutnya memberi contoh teladan baik kepada peminat?

Sebagai rakan artis, Fathia sepatutnya memberi kata-kata semangat buat Iqram yang ketika ini sedang mengalami tekanan bukan sengaja mencetuskan lagi kontroversi dan provokasi liar.

Komen via Facebook

Komen

‘, enableHover: false, enableTracking: true, buttons: { twitter: {via: ‘@Budiey’}}, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘twitter’); } }); jQuery(‘#facebook’).sharrre({ share: { facebook: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘facebook’); } }); jQuery(‘#googleplus’).sharrre({ share: { googlePlus: true }, template: ‘

{total}

‘, enableHover: false, enableTracking: true, urlCurl: ‘http://www.budiey.com/wp-content/themes/typegrid11/js/sharrre.php’, click: function(api, options){ api.simulateClick(); api.openPopup(‘googlePlus’); } }); });

Keluarga Rancang Bawa Farid Kamil Jumpa Pakar

KELUARGA pengarah, Datuk Farid Kamil Zahari berhasrat untuk membawa aktor itu menjalani rawatan kesihatan lebih terperinci di sebuah hospital selepas dibebaskan daripada tahanan.

Menurut adiknya, Dr. Anis Anwar, keluarga ingin merujuk Farid, 37, kepada pakar perubatan bagi mengenal pasti tahap kesihatan pelakon itu bagi menerima rawatan selanjutnya kelak.

“Tekanan juga merupakan salah satu daripada masalah mental, tetapi sebelum membuat sebarang keputusan kita perlu menjalani beberapa peringkat rawatan terlebih dahulu.

“Perancangan kami selepas dia dibenarkan diikat jamin, kami akan terus mendapatkan rawatan di hospital untuk mengetahui punca dia bersikap sedemikian,” jelas Anis dipetik sebuah portal online.

Farid Kamil

Sementara itu, dua selebriti tanah air, Azhan Rani dan Azad Jasmin dilihat turut hadir ketika perintah tahanan reman Farid dilanjutkan sehari semalam sebagai tanda sokongan buat pengarah filem V3: Samseng Jalanan itu.

Menurut Azhan, dia mengakui terkejut apabila mengetahui tentang Farid kerana pada awalnya beranggapan perkara tersebut hanya satu gimik filem dan tidak begitu mengendahkannya.

Bagaimanapun katanya, setelah melihat berita itu menjadi tular, dia hadir ke mahkamah untuk melihat sendiri keadaan Farid selepas mendengar pelbagai versi mengenai penahanan aktor itu sejak Khamis lalu.

Farid Kamil

“Alhamdulillah keadaannya hari ini (Isnin) nampak lebih bersemangat dan sangat berbeza dengan keadaannya di mahkamah yang sama beberapa hari lalu.

“Saya tolak tepi apapun kesalahannya buat masa ini kerana percaya dia sangat memerlukan sokongan daripada rakan-rakan dalam keadaan ini.

“Farid bukan sahaja rakan artis, tetapi juga merupakan bekas pelajar saya ketika bergelar tenaga pengajar di UiTM beberapa tahun lalu.

“Farid yang saya kenali sebelum ini adalah seorang yang sopan dan tidak pernah berkasar dengan sesiapa dan ia membuatkan saya berasa begitu sedih dengan apa yang menimpanya saat ini.

“Apa yang saya harapkan agar dia dalam keadaan yang baik dan selebihnya mendoakan agar dia dirahmati,” luah Azhan dipetik Sinar Harian.

Dalam pada itu, menurut Azad pula, dia berharap agar netizen berhenti menjadi ‘malaikat penghukum’ dan terus memberi sokongan kepada Farid sekeluarga.

“Secara peribadi saya memang telah lama mengenali Farid dan mengharapkan kalian sebagai peminat tetap memberi sokongan kerana itu yang diperlukan sekarang,” ujar Azad.

Pada Jumaat, Farid ditahan reman bagi bantu siasatan berhubung kes amuk dan menampar seorang anggota polis serta menendang dua orang awam di Balai Polis Trafik Kota Damansara, Khamis lalu.

Komen via Facebook

Komen

Muzik Video ABANG NAK TEGUR 3.0 Aliff Syukri feat Sajat & Shahida Trending di Youtube Malaysia

Tahniah Budiey ucapkan kepada Datuk Aliff Syukri yang telah berjaya menghasilkan sebuah lagi muzik video ABANG NAK TEGUR versi mewah dan nampak mahal. Haa, mana nak cari kat Malaysia, ada penyanyi buat tiga buah muzik video? Rasanya takde dan Datuk Aliff Syukri catat rekod. Kalau ada pun paling banyak dua buah muzik video. Tu pun campur dengan muzik video lirik je.

Cakap pasal muzik video ni, Budiey suka sentuh sikit kenapa ramai yang tengok muzik video versi 3.0 ni. Walaupun dikecam hebat, nampaknya Datuk Aliff Syukri tak patah semangat untuk bikin gempak untuk muzik video terbaharu ini di mana ia dirakam di Sepanyol. Dengan kerjasama dari produksi KRU, muzik video ini menelan kos perbelanjaan yang cukup tinggi.

Sebelum ini, muzik video untuk lagu ini mencatat rekod di mana ia mendapat jumlah dislike yang paling tinggi di Youtube. Dikatakan antara sebab ia mendapat dislike paling banyak adalah kerana penampilan Sajat. Teruk jugak kena kecam. Dalam pada kena kecam tu, lagi ramai lah orang tengok kan? Nampak tak strategi pemasaran kat situ?

Cakap pasal Datuk Aliff ni, beberapa hari lalu, Budiey dihubungi oleh pihak usahawan berjaya ini di mana Datuk Aliff telah menjemput Budiey untuk menyertai trip ke Lombok. Bagaikan pucuk dicita ulam mendatang, Budiey terus menyahut jemputan tersebut sebab Budiey tak pernah sampai di Lombok. Terima kasih banyak-banyak Datuk Aliff, semoga dikurniakan rezeki yang melimpah ruah lagi selepas ini. Trip selama 4 hari 3 malam itu akan bermula pada 27 Januari ini. Haa, tak sabar rasanya nak bercuti bersama Datuk Aliff.

Jom kita tengok senarai Top 5 video manakah yang trending di Youtube Malaysia minggu lalu.

Weekly YouTube Top 5 Trending searches in Malaysia

Last 7 days (January 12)

Komen via Facebook

Komen

Video Khai Bahar Malu Mic Terbalik Ketika Program MeleTOP Jadi Viral

Pelantun lagu Luluh, Khai Bahar telah mencuri perhatian peminat seni hiburan tanah air dalam program hiburan terbitan Astro iaitu MeleTOP, semalam.

Ia melibatkan aksi lucu penyanyi berkenaan yang dilihat memegang mikrofon secara terbalik ketika ingin memulakan nyanyian pada program secara langsung tersebut.

Susulan itu, Khai menerusi Instagram miliknya memberitahu bahawa perkara itu tidak disengajakan selain mengakui berasa malu akan insiden melucukan itu.

Jelas Khai, perkara itu berlaku disebabkan dia berasa amat teruja ketika hendak menyampaikan lagu ciptaan sendiri itu di depan peminat yang hadir.

“Assalamualaikum… Khai minta maaf sangat mic terbalik, saya terlalu teruja kerana ramai penyokong di depan.

“Saya ingin melambai-lambai sehingga tak perasan mikrofon tersebut terbalik,” Khai berkata demikian menerusi entri di Insta story miliknya.

Dalam pada itu, Khai juga sempat berterima kasih kepada pengacara terkenal, Nabil kerana menjadi ‘penyelamat’ dengan memeluknya yang ketika itu dalam keadaan malu.

“Terima kasih abang Nabil Ahmad kerana menyelamatkan saya semalam,” ujarnya.

Khai-Bahar-Malu-Mic-Terbalik-Ketika-Program-MeleTOP

Khai-Bahar-Malu-Mic-Terbalik-Ketika-Program-MeleTOP-1

Aksi mencuit hati yang berlaku secara spontan itu mendapat perhatian netizen yang mana rata-rata terhibur dengan insiden berkenaan.

Sehingga kini, video yang dimuat naik oleh mStar Online itu telah ditonton lebih 100,000 kali melalui laman Instagram.

Komen via Facebook

Komen